خانه / شیوه زندگی / مسافرت / دریاچه سقالسکار کجاست؟ و درباره آن
دریاچه سقالسکار کجاست؟ و درباره آن

دریاچه سقالسکار کجاست؟ و درباره آن

دریاچه سقالسکار معروف به پاک‌ترین دریاچه ایران است. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه طبیعی زیبا، با تور دانش همراه باشید.

درباره دریاچه سقالسکار

این دریاچه زیبا در جوار شهرستان شفت و مزار آقا سید شریف قرار دارد. فاصله دریاچه تا تهران حدود ۳۲۴ کیلومتر هست و برای رسیدن به این دریاچه تقریباً ۴ ساعت باید رانندگی کنید. درباره نام‌گذاری سقالسکار باورهای متعددی وجود دارد اما موثق‌ترین دلیل، به‌خاطر محل آب‌خوری پرندگانی همچون لک و سار در این دریاچه بود. ارتفاع دریاچه از سطح دریاهای آزاد ۶۵ متر، طول آن ۵۵۰ متر و عرضش ۴۵۰ متر است. به دلیل اهمیتی که مردمان این دریاچه به نظافت و تمیزی این دریاچه قائل هستند، لقب پاک‌ترین دریاچه متعلق به دریاچه سقالسکار است. این دریاچه زیبا در روستای سقالسکار از توابع دهستان لاکان است.

 آدرس دریاچه سقالکسار

اگر قصد عزیمت به این دریاچه از سمت تهران را دارید، به‌طرف قزوین حرکت کنید و در اتوبان قزوین – رشت وارد جاده سراوان – فومن شوید و سپس از جاده سقالسکار به سمت روستای سقالسکار حرکت کنید.

 زمان برای بازدید دریاچه چه فصلی است؟

هر جاذبه طبیعی در تمامی فصول زیباست اما می‌توان گفت بهترین زمان برای مسافرت و دیدن این دریاچه زیبا، فصل بهار و پاییز است.

پیشنهاد تور دانش برای گردشگری تور دریاچه سقالسکار چیست؟

پس از صرف صبحانه به سمت رشت و سپس ماسوله حرکت کنید یا اگر اهل صبحانه در مسیر هستید این امر نیز امکان‌پذیر است. از روستای زیبای ماسوله و آبشار آن بازدید نمایید. خالی‌ازلطف نیست سری به بازار و صنایع‌دستی ماسوله نیز بزنید. برای صرف نهار به سمت دریاچه راهی شده و پس از صرف نهار می‌توانید به تفریحاتی همچون پیاده‌روی اطراف دریاچه، قایق‌سواری، و… بپردازید و در آخر باانرژی مثبت و حال خوب به سمت منزل بازگردید.

برای اقامت شبانه چه باید کرد؟

برای اقامت شبانه اطراف دریاچه گزینه‌های متعددی دارید. به طور مثال کمپ و چادر زدن و شب‌زنده‌داری اطراف دریاچه، از محبوب‌ترین راه‌های اقامت شبانه است. یا می‌توان پس از تفریح به سمت شهر رشت بازگردید و در هتل‌های این شهر اقامت داشته باشید.
در اطراف دریاچه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هتل نیز برای سپری کردن شب برای بازدیدکنندگان محترم مهیا است.

اگر از این دریاچه بزدید کرده‌اید تور دانش را باتجربه و خاطره زیبایتان مهمان کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *