خانه / وب و اپلیکیشن / اینستاگرام و تاریخچه آن
اینستاگرام و تاریخچه آن

اینستاگرام و تاریخچه آن

اینستاگرام جز محبوب‌ترین برنامه‌های اجتماعی چند سال اخیر است که میلیون‌ها کاربران در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. بنیان گذاران این برنامه کوین سیستروم و مایک کرایگر است. هم اکنون اینستاگرام در مالکیت شرکت خوشه‌ای تکنولوژی متا است. این شرکت تا سال ۲۰۲۱ با نام فیس بوک شناخته می‌شد.

اینستاگرام و تاریخچه آن

در ۱۷ بهمن سال ۱۳۸۸ اولین نسخه رسمی اینستاگرام برای سیستم عامل آی آو اس منتشر گردید. در تاریخ ۱۵ ام فروردین سال ۱۳۹۱ نسخه اندرویدی این برنامه طراحی شد و بالاخره در ماه آبان سال ۱۳۹۱ نسخه وب این برنامه در دسترس قرار گرفت که نسبت به دو نسخه اندروید و iOS دارای محدودیت‌هایی بود.

این برنامه اجتماعی با رشد چشمگیر و سریع در زمان کوتاهی به سود آوری ۵۰۰ میلیون دلاری رسید که همین امر باعث شد سرمایه گذاران بیشتری را به سمت خود جذب نماید. سرانجام در تاریخ ۱۶ شهریور سال ۱۳۹۱ این برنامه به شرکت فیس بوک به ارزش یک میلیارد دلار آمریکا فروخته شد.

امکانات

این اپلیکیشن امکانی را به کاربران می‌دهد که عکس و ویدئوهای خود را در تمامی زمینه‌ها در قالب پست و استوری با دوستان خود به اشتراک بگذارند. بیشترین دنبال کننده در اینستاگرام متعلق به بازیکن فوتبال کریستیانو رونالدو با ۳۹۰ میلیون فالوور است.

هر اپلیکیشنی در کنار فوائد متعدد خود مضراتی نیز دارد که در مقاله معایب و مزایای اینستاگرام چیست به آن خواهیم پرداخت.

 

۳ دیدگاه

  1. مختصر و مفید بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *